torstai 10. kesäkuuta 2010

Helsingissä...

Tiistaiaamuna lähdettiin pienelle visiitille kehä III: en sisäpuolelle katselemaan maailman menoa. Koirat kyytiin ja kohti Vantaan Tikkurilaa. Matka meni oikein mukavasti pilvisessä säässä, pysähdyttiin pari kertaa, jotta saatiin hieman jäseniä verryteltyä ja sai syödä toisen aamiaisen :).
Ei aikaakaan kun oltiin perillä hotellimme parkkihallissa, Sokoshotelli Vantaa Tikkurila. Olin todella ylpeä että Merri oli kestänyt koko matkan ilman että oli tullut aamiaiset ylös. No juuri sillä sekunnilla päätti sitten antaa kaiken tulla, ja suoraan auton etuistuimelle. Voi siis... No minkäs teet... penkin pikasiivous ja sitten vaan reteesti hotellille kirjautumaan sisään.

Heitettiin kamat hotellihuoneeseen ja suunnistettiin pienen puistokävelyn jälkeen asemalaiturille odottelemaan seuraavaa lähijunaa Helsingin keskustaan. Hetkisen odoteltiin ja nautittiin auringon paisteesta ja syreenien huumaavasta tuoksusta. Ei yhtään haitannut että junaa sai odotella 10 min. Junassa molemmat koiruuden olivat oikein mallikelpoisesti, makoilivat sylissä ja katselivat kiinnostuneina ympärilleen. Hieman jännitti kestääkö Merrin vatsa mutt ei ainakaan tuolla kertaa tuottanut vaikeuksia. Ehkä kuitenkin juna on eri asia kuin auto.

Keskustassa käytiin kaikki pakolliset nähtävyydet läpi ja nautittiin aivan ihanasta auringonpaisteesta. Käveltiin, istuttiin puistoissa nurmikolla, syötiin ja nautittiin. Molemmat koiruudet hiippailivat ihmisvilinässä oikein hienosti. Välillä Kiialla oli olevinaan johonkin kiire mutta sekin oli onneksi tilapäistä.

Kiia osaa ilmeisesti todellakin kuunnella mitä me puhutaan. Oltiin juuri menossa eduskuntatalon edessä ja hieman aikaisemmin olimme keskustelleet miten siinä voisi sanoa haisevan vastalauseen eduskunnan toiminnalle. Veltto Virtanen käveli kavereittensa kanssa portaita alas autoilleen kun Kiia päätti toteuttaa suunnitelman ja pyöräytti haisevan kikkuran juuri heidän kohdalleen nurtsille. Kyllä meitä nauratti mutt ei auttanut muu kuin kaivaa pussi laukusta ja kerätä Kiian vastalause pois roskikseen.

Keskustasta kävelimme Pasilan juna-asemalla mistä hypättiin junaan ja takaisin hotellille. Koirat alkoivat olee jo aika väsyneitä joten päätettiin antaa niiden ottaa torkkua. Kävimme äitin kanssa illalla hotellin ravintolassa syömässä Merrin ja Kiian odotellessa sen aikaa autossa. Iltaruuan jälkeen olimme jo kaikki ihan valmiit nukkumaan, sillä seuraavallekin päivälle oli ohjelmaa tiedossa.

Hieman levottoman yön jälkeen, kiitos Kiian kuka ei osaa tehdä tarpeitaan illalla vaan yöllä, ja aamiaisen lähdimme autolla kohti Hankoa. Halusimme ihan piruuttaan käydä Suomen eteläisimmässä kaupungissa kun näin lähellä oltiin. Matkustussää oli jälleen suopuisa, eli pilvinen. Ikävä kyllä myös Hangossa oli pilvistä. Sai laittaa ihan kunnolla päälle että tarkeni. Hanko oli meiltä nopeasti käyty. Hieman merenrantaa, kallioita, kauniita puurakennuksia, kirkko ja vesitorni. Kaikki tärkeimmät nähtävyydet oli nopeasti kierretty.

Paluumatka ajeltiin Mätsälän ja Lahden kautta. Pysähdyttiin taas pari kertaa kävelemään ja syömään. Koirat oli jo sen verran väsyneitä että päätettiin huristella hieman pidemmät pätkät kerralla niin ei tarvitse olla koko ajan ramppaamassa ulos ja autoon. Kyllä ne oli tyytyväisiä kun ajettiin kotipihaan ja pääsi ulos kirmailemaan, ja syömään! Perinteiset painit piti suorittaa, vaikkakin hieman lyhyempinä versioina :) Kyllä uni sitten maittoi!