tiistai 15. maaliskuuta 2016

Hola Espanjasta

Kerta ei vuosi sitten päästy Mallorcalle lomailee pitkäksi vkonlopuksi niin lähdettiin nyt sitten 11 päiväksi Gironaan golfreissulle. Itse lomailen, nautin raikkaasta ilmasta ja auringonpaisteesta sekä kävelen hyvin hoidetuilla viheriöillä. Jonne on kisamatkalla joten tämä reissu sopi oikein hyvin itselleni rankan vuoden mittaisen työrupeaman päätteeksi.

Torstaina 10.3 oli aikainen lähtö Helsinki-Vantaan lentokentältä vaikka kone olikin tunnin myöhässä. Jotta saatiin maksimoitua unen määrä niin lähdettiin jo edellisenä iltana ajamaan Helsinkiin Jonnen veljen luokse. Sieltä sitten aamulla klo 4 ylös ja vartissa kamat kasaan! Autolla huristeltiin LentoPysäköinti:in mistä saimme sitten kuljetuksen lentokentälle. Parkkipaikka oli hieman kaempana kuin muut parkit mutta se oli halvin; 12 vrk vain 44 euroa. Ei paha! Kuljetuskin oli meitä odottamassa ja vartissa oltiin jo kentällä tavaroiden kanssa. En oo itse moneen vuoteen käynyt kentällä joten jo lähtöselvityskoneet olivat jo uusi tuttava. Onneksi Norwegianin hlökuntaa oli auttamassa niiden tarrojen kanssa että sai ne oikein laitettua laukkkuihin kiinni. Sitten vaan laukut hihnalle ja aamupalaa syömään ennen turvatarkastukseen menoa.

Itse lento meni mukavasti! Välillä piti räplätä puhelinta ja laitella viestiä kotipuoleen sekä värittää värityskirjaa. Suurin osa ajasta meni kyllä ihan ikkunasta katsellessa varsinkin kun lennettiin alppien yli. Oli sopivasti pilvetöntä juuri sillä hetkellä. Harvemmin on tullut lennettyä päiväsaikaan lyhyitä lentoja niin oli yllättävää miten lämmintä oli koneessa. Sai ihan t-paita päällä hengailla kun aurinko vielä sopivasti paistoi ikkunasta suoraan syliin. Mutt ei se lämpö luita riko :).

Alppien yllä

Neljän tunnin lennon jälkeen laskeuduttiin Barcelonan lentokentälle mistä raahustettiin hakemaan vuokra-automme jotta pääsimme jatkamaan matkaa Platja D'Aroniin. Kamat autoon ja motarille. Heti alkumatkasta piti kyll koukata Mäkkiin syömään kun ei sitä koskaan tiennyt milloin seuraavan kerran saa ruokaa. Hyvin maistui! Reilun tunnin ajon jälkeen oltiinkin perillä hotellissamme (Silken Park Hotel San Jorge) missä saimme majoittua varmaan parhaimpaan huoneeseen missä olen koskaan ollut; iso eteinen, kylppäri, olohuone, makuuhuone kingsize-sängyllä ja iso parveke upealla näkymällä. Kelpas!!!

Illalla ei tehty mitään ihmeellistä, käytiin vain kävelemässä rannalla ja ravintolassa syömässä.

Seuraavat 5 päivää onkin mennyt sit kentällä; pari ekaa harjoitellessa kisaa varten ja 3 itse kisassa. Itsellä ei tietysti oo mikään vaikea rooli. Kävelen mukana ja pidän hyvää virettä yllä 😊

Huomenna ois huilipäivä ja tarkoitus olis lähteä tutustumaan tarkemmin itse Gironan kaupunkiin. Reissu alkais olee huomenna puolessa välissä!